top of page
  • תמונת הסופר/תד"ר אייל תגרי

ד"ר, איבדתי שיניים, אז מה עושים עכשיו?

ככל שניתן, רצוי לשמור על השיניים הטבעיות לאורך החיים, להגיע לביקורות תקופתיות אצל רופא טוב ולעבור

טיפולי הסרת אבן והדרכה בניקוי השיניים והחניכיים ("טיפולי שיננית").


לאחר טיפול שיניים חולות
דוגמא של מקרה מורכב, לאחר הזנחה של שנים ולפניכם התוצאה הסופית

אך כמובן, החיים חזקים יותר, ולפעמים אנחנו מוצאים את עצמנו במצב מוזנח, עם מספר שיניים שכבר לא בפה, או שיניים אחרות במצב לא טוב. מה עושים אז?


לא צריך להתייאש, לא צריך לחשוש, "כל מה שצריך" זה למצוא רופא שיניים טוב, שידע להציל ככל הניתן מהמצב הקיים את התשתית האפשרית, וידע להשלים את מה שכבר איבדתם, ע"י גשרים ,שתלים וכתרים. אז נכון, כפי שספר יפני עתיק אומר, אם חיפשת מורה טוב לגיטרה שנתיים, ומצאת, עשית את זה מהר, כך גם הדבר בנוגע לטיפול שיקומי נרחב. רופאים עם ידע מקיף, סבלנות לפרטים – הן בשלב הבדיקה והאבחון, והן בשלב יצירת תכנית הטיפול, וכמובן בטיפול עצמו – אינם רבים מספור, אך הם קיימים, וצריך רק לחפש ולא להתייאש.


בנוסף, נאמר מיד, התהליך אינו קל או פשוט, לא לרופא ולא למטופל.ת.

פה שעבר אובדן שיניים, בדרך כלל חלק מהשיניים הנותרות זז ממקומן הנכון אל הרווחים שנוצרו. מחלת חניכיים פוגעת בשיניים ובחניכיים, ויוצרת בעיות משל עצמה. יש לעבור תהליך מדוקדק של בדיקה ואבחנה, עם רישום קפדני של

הממצאים, האבחנות ורשימת הבעיות. על בסיס רשימה זו הרופא יכין תכנית טיפול, שתטפל הן בבעיות בטווח הקצר – חוסר שיניים, אסתטיקה לקויה – וכיוצא באלו, והן ביצירת פתרונות לטווח ארוך – סגר תקין, אסתטיקה יציבה, והחשוב ביותר, משנן בריא ויציב, כזה שיוכל לשמור על עצמו בעזרתכם ובעזרת הרופא בביקורות התקופתיות.


להתייעצות או זימון פגישת ייעוץ במרפאה צרו קשר בטופס צור הקשר או חייגו : 03-5223222


ברגשי כתיבה ובריאות

ד"ר תגרי אייל | מומחה לשיקום הפה

bottom of page